Høien er et designbyrå basert i grønne og frodige omgivelser på St. Hanshaugen i Oslo. Vi er fine folk som skaper design som funker.

Høien er et designbyrå som spesialiserer seg på pakningsdesign og visuelle identiteter. Vi lager ikoner som står ut i hylla, med konsepter som blir forstått, likt og valgt av forbruker. Brorparten av tiden jobber vi med å skape eller forvalte sterke, nordiske identiteter og merkevarer. 

Kundene våre er avhengig av strategisk design for å stå ut i konkurransen og de kommer til oss fordi vi er blant de beste på dette. Vi har lang erfaring og solide prosesser. Det gjør det gøy, enkelt, tillitsvekkende og lønnsomt å jobbe med oss.

Og så er vi fine folk. Skikkelig fine folk.

Våre tjenester

Merkevarestrategi
Hvor skal du?
En merkevarestrategi skal bygge på historien, fungere i nåtiden, og sikre fremtiden. Den må treffe på interne så vel som eksterne forutsetninger. En godt forankret merkevarestrategi gjør det enklere å navigere i både kjent så vel som ukjent farvann.

Pakningsdesign
Hvordan skal du se ut?
Som kunde og forbruker er det først og fremst på pakningsdesign du vil se vårt arbeid. Og det er nok på dette feltet vi skiller oss mest ut; vi lager distinkt design som står ut i hylla, som blir forstått, valgt og som selger.

Konseptutvikling
Hva skal du tilføre?
Markedet trenger ikke en ekstra yoghurt med jordbærsmak. Så hva trenger det? Vi hjelper deg å utvikle sterke konsepter som leverer på reelle forbrukerbehov og som tilfører markedet noe det trenger.

Konseptutvikling
Hva skal du tilføre?
Markedet trenger ikke en ekstra yoghurt med jordbærsmak. Så hva trenger det? Vi hjelper deg å utvikle sterke konsepter som leverer på reelle forbrukerbehov og som tilfører markedet noe det trenger.

Navnutvikling
Hva skal du hete?
Du vet det med en gang når navnet på din nye merkevare sitter. Da faller de siste bitene på plass. Vi har lang erfaring med utvikling av navn til merkevarer og har verktøy som gjør prosessen strukturert.

Visuell identitet
Hvem skal du være?
Identitet er synonymt med personlighet. Hvem skal ditt merke være? Hva skal det stå for? Hva skal det representere? For å bli likt og valgt må du først bli forstått. Du kan ikke være alt. Her handler det å ta noen valg og stå for de.